Hidde de Brabander officieel geïnaugureerd als SVH Meesterijsbereider

6 november, 2022

SVH Meesterijsbereider Hidde de Brabander

Op zaterdag 5 november is Hidde de Brabander officieel geïnaugureerd als SVH Meesterijsbereider. Hidde bezit nu twee Meestertitels en mag zich naast Meester Patissier ook de 34e SVH Meesterijsbereider van Nederland noemen.

Tijdens de inauguratie verwelkomde Luc Blok, voorzitter van het Gilde van SVH Meesterijsbereiders, Hidde als nieuw lid van het Gilde. De leden van het Gilde van SVH Meesterijsbereiders zetten zich in als ambassadeurs voor het ambachtelijk ijsbereiden.

In zijn toespraak vertelde Hidde dat het ambassadeurschap voor hem erg belangrijk is. “Mijn doel is om continue de nieuwe generatie een plek te geven. Zowel de titel Meester Patissier als Meesterijsbereider zie ik echt als een ambassadeurschap om mijn kennis en kunde over te dragen aan de nieuwe generatie.”

Het Gilde van SVH Meesterijsbereiders

Leden van het Gilde van SVH Meesterijsbereiders. V.l.n.r.: Alfons Graumans, Jacqueline Hilders, Arco Kruik, Caroline Kooij, Wilbert Palm, Hidde de Brabander, Nils Hendrikse, Bert Waninge, Luc Blok, Piet Tamminga, Bas van Haaren en Mark van Gaal.

In november 2021 legde Hidde zijn Meesterproef met succes af in het IJscentrum in Vlaardingen, waar hij sinds 2019 manager is. Samen met teamleden Marloes Vink (De IJsMeulen in Voorhout) en Jordi van Eden (Bakkerij Verba, locatie Werkendam) heeft hij de commissie laten zien en overtuigd van wat hij kan. Met als thema van het Meesterlijk buffet ‘De wereld van cacao’ nam hij de commissie via zijn ijscreaties mee op reis door Ecuador, India en Papoea Nieuw-Guinea.

“Op patisseriegebied hoeven we Hidde niets meer te leren, hij is echt een topper. Op het gebied van ambachtelijk ijsbereiden heeft Hidde tijdens zijn proef bewezen ook Meesterlijk te zijn”, aldus SVH Meesterijsbereiders Luc Blok en Jacqueline Hilders en Secretaris SVH Meestertitels Hanneke Westland.

Zelf kijkt Hidde met een goed en voldaan gevoel terug op zijn Meesterproef: “Van de commissie kreeg ik een te gekke en uitdagende opdracht voor mijn Meesterproef. De opdracht heeft mij op het gebied van (nieuwe) smaken en smaakcombinaties creatief uitgedaagd. Om dit samen met Jordi en Marloes te mogen en kunnen doen was echt een feest!”