SVH Meesterijsbereiders vallen in de prijzen tijdens Nederlandse ijsvakwedstrijden

3 februari, 2016

Caroline Kooij is uitgeroepen tot Vakvrouw van het jaar 2016 en won de derde plaats in de wedstrijd om De Gouden IJsspatel 2016, waarbij deelnemers de beste Malaga-smaak en ijsbereiding maakten. Luc Blok won de vierde plaats in diezelfde wedstrijd. Beide SVH Meesterijsbereiders zijn daarmee genomineerd voor de titel IJssalon van het jaar.

Op de IJsVak-Beurs streden 80 Nederlandse ijssalons in verschillende onderdelen tegen elkaar om te laten zien wie het vakmanschap van ijsbereiding het beste in de vingers heeft. Deelnemers konden meedoen aan twee verschillende wedstrijden: De Gouden IJsspatel en De Gouden IJscreatie. De deelnemer die aan beide wedstrijden meedeed en daarbij het hoogst aantal punten scoorde, maakte kans op de titel Vakman/Vakvrouw van het jaar.

De opgetelde scores van beide wedstrijden leverden daarnaast 5 nominaties op voor de titel IJssalon van het jaar 2016. Voor SVH Meesterijsbereiders Caroline Kooij van De Hoop in Blaricum, Alfons Grauman van Alfons IJscreaties in Rijsbergen en Luc Blok van Luciano’s Wassenaar betekent dit een nieuwe wedstrijd. Zij strijden samen met drie andere ijssalons om deze titel. In maart krijgen de genomineerden bezoek van een mystery guest en een gecertificeerd inspectiebureau en wordt hun bedrijf beoordeeld op de toepassing van hygiënische aspecten, klantvriendelijkheid en communicatie. Wie zich IJssalon van het Jaar 2016 mag noemen wordt bekend gemaakt op 24 maart, de internationale dag van het ijs.