SVH Meesterijsbereider Joep Biemans overleden

12 juni, 2023

SVH Meesterijsbereider Joep Biemans

We zijn diep geraakt door het door het overlijden van onze SVH Meesterijsbereider Joep Biemans (78). Joep behaalde in 1993 als 12e ijsbereider zijn SVH Meestertitel. Hij was een vakman die zich met hart en ziel inzette voor de ambachtelijke ijsbereiding.

Als voorzitter van de Commissie Meesterproef SVH Meesterijsbereiders heeft hij vele ijsbereiders aangedragen, gemotiveerd en begeleid richting de Meestertitel. Ook heeft hij bij menig Meesterijsbereider de Meesterproef afgenomen. De branche naar een hoger niveau tillen was een doel van Joep. Zo nam hij ook bij het IJscentrum examens af voor de verschillende ijsopleidingen en schreef hij mee aan de nieuwe Hygiënecode voor de ambachtelijke ijsbereiding.

Na zijn pensionering bleef hij zich inzetten voor het ijsvak. Via PUM hielp en begeleidde hij wereldwijd verschillende ijsbedrijven en met de stichting Ice for Afrika streed hij ervoor om kansarme jongeren in Zuid-Afrika een toekomst in het ijs te geven. Iets wat meerdere jongeren gelukt is.

Onze gedachten gaan uit naar allen die hem lief waren en wij wensen hen heel veel sterkte met dit enorme verlies.