5 juli, 2022

SVH Meesterijsbereiders Nils Hendrikse en Bas van Haaren

Op maandag 4 juli zijn Nils Hendrikse en Bas van Haaren officieel geïnaugureerd tot SVH Meesterijsbereider. Nils, eigenaar van patisserie Soetenso in Leiden, ontving tijdens de inauguratie het SVH Meesterlint van zijn inaugurator Hidde de Brabander en mag zich nu officieel de 33e SVH Meesterijsbereider van Nederland noemen. Oud-manager van het IJscentrum, Jacques Vos, mocht Bas toespreken en hem het Meesterlint overhandigen, waarmee Bas zich nu de 35e SVH Meesterijsbereider mag noemen.

Inauguratie Nils Hendrikse en Bas van Haaren

Zowel Nils als Bas hebben hun Meesterproef SVH Meesterijsbereider met succes afgelegd in het IJscentrum in Vlaardingen. Allebei kregen ze voorafgaand aan hun Meesterproef een uitdagende en veelomvattende opdracht van de commissie, die tijdens de proef perfect uitgevoerd moest worden. De Meesterproef van Nils stond hierbij in het thema van ‘Summer vibes’ en die van Bas had als thema ‘De vier seizoenen’. Aan het eind van de tweedaagse proef was de commissie volledig overtuigd van het Meesterschap van Nils en Bas.

Tijdens de inauguratie verwelkomde Luc Blok, voorzitter van het Gilde van SVH Meesterijsbereiders, Nils en Bas officieel als nieuwe Gildeleden. De leden van dit Gilde zetten zich in als ambassadeur voor het ambachtelijk ijsbereiden.

Gilde van SVH Meesterijsbereiders

Voor de nieuwe SVH Meesters heeft het behalen van de titel ieder een eigen betekenis. Nils: ‘Met het behalen van de titel heb ik het hoogst haalbare gehaald, maar ik zie dit niet als einddoel. Liever als een nieuw startpunt van waaruit je verder gaat met je eigen ontwikkeling.’ Bas: ‘Het behalen van de Meestertitel is voor mij een enorme eer, het is voor mij een pluim voor jarenlang hard werken in deze mooie branche.’

Nils Hendrikse met SVH Meesterdiploma    Bas van Haaren met SVH Meesterdiploma

Wij zijn blij en trots dat Nils en Bas de titel van SVH Meesterijsbereider nu officieel mogen dragen. Een compleet verslag over de inauguratie vind je hier.