Marco Poldervaart in jury Bocuse d’Or

23 augustus, 2013

Marco Poldervaart in jury Bocuse d’Or

De SVH Meesterkok is jurylid bij de Nederlandse finale van de Bocuse d’Or. Poldervaart deed zelf aan deze prestigieuze wedstrijd mee in 2010. Hij werd toen elfde onder de topkoks van de wereld.

De Nederlandse finale wordt begin oktober gehouden in het Miele Inspirience Centre in Vianen. Zes talentvolle koks doen mee en de winnaar mag Nederland gaan vertegenwoordigen bij de Europese Bocuse d’ Or wedstrijd in mei 2014 in het Zweese Stockholm. Dit is de kwalificatiewedstrijd voor de wereldfinale in januari 2015 in Lyon. De Nederlandse jury bestaat uit 4 Nederlandse Meesterkoks die de culinaire prestaties beoordelen; Jonnie Boer, André van Doorn, Marc van Gulick en Onno Kokmeijer. Coach Leendert Klaassens en SVH Meesterkok Marco Poldervaart beoordelen de werkwijze in de wedstrijdkeuken.