Drie SVH Meesterkoks in de jury van kookwedstrijd Slag op de Schelde

3 maart, 2016

Op 23 mei wordt voor de tweede keer de kookwedstrijd Slag op de Schelde georganiseerd. Chefs en sous-chefs koken op de Oosterschelde aan boord van de Denick II met asperges en een product uit de Oosterschelde. Tijdens deze kookwedstrijd bestaat de vakjury uit SVH Meesterkoks Edwin Vinke, Dick Middelweerd en Sjaak Jobse en sommeliers Mike Dooms (restaurant De Kromme Watergang**) en Paul Labruijère (Katseveer*). Samen beoordelen zij de wijn-spijscombinaties.

Aan boord maken de deelnemers een gerechtje waarin asperges en een product uit de Oosterschelde zijn verwerkt. Daarbij moeten ze een bijpassende drank presenteren. De deelnemers laten zich bijstaan door een commis en nemen een gastheer/gastvrouw mee die de gerechten en de dranken serveert en van uitleg voorziet. Inschrijven kan tot en met 13 maart 2016. De receptuur van alle inschrijvers wordt blind beoordeeld zonder te weten wie de inzender is. De beste 6 inschrijvers worden uitgenodigd om op 23 mei op de Oosterschelde te strijden.

Voor meer informatie over de kookwedstrijd of om in te schrijven kunt u terecht op de website: www.slagopdeschelde.com