Delegatie Bocuse d’Or bezoekt Rotterdam

23 maart, 2016

Delegatie Bocuse d’Or bezoekt Rotterdam

De Franse delegatie is van zondag 20 tot dinsdag 22 maart op bezoek geweest in Rotterdam om een indruk te krijgen van de mogelijkheden van Rotterdam als gaststad voor Bocuse d’Or Europe 2018. SVH steunt haar partner Bocuse d’Or Nederland in de organisatie van deze wedstrijd. Het zal spannend worden of dit ook echt gaat lukken, in mei 2016 wordt in Boedapest bekend gemaakt welke stad in 2018 de Bocuse d’ Or Europe mag organiseren.

Gastvrij Rotterdam
Tijdens hun bezoek aan Rotterdam kreeg de delegatie een uitgebreide rondleiding. Rotterdam Ahoy werd gepresenteerd als locatie waar een speciale editie van Gastvrij Rotterdam georganiseerd kan gaan worden in mei 2018. Deze speciale editie wordt georganiseerd als aanvulling op de zesde editie Gastvrij Rotterdam die ook dat jaar zal plaatsvinden in september. Vanaf de Euromast werd uitleg gegeven door Nick van de Berg van de gemeente Rotterdam over het belang van de agro- en food sector in de regio van Rotterdam. Er is in deze regio veel aandacht voor een duurzame ontwikkeling daarvan. De stad Rotterdam wordt zeer gewaardeerd door de zakelijke reiziger en toerist. De reisgids Lonely Planet heeft Rotterdam uitgeroepen tot één van de beste steden om te bezoeken.

In de Markthal werd de innovatiekracht en de nieuwe ontwikkelingen in de horeca en bij leveranciers aan de horeca gepresenteerd. Er is een groeiende aandacht voor een gezonde levensstijl onder de gasten, waarbij de horeca en haar leveranciers samenwerken om daar hét goede voorbeeld in te geven. Koppert Cress, Schmidt Zeevis en Nice to Meat toonden hun producten, waarbij aandacht voor duurzaamheid en gezondheid werden gepresenteerd.

Verbindende schakel
Bocuse d ‘Or wil met de wedstrijd laten zien dat voeding een verbindende schakel is in de lokale cultuur. Met de wedstrijd worden de diverse gastronomische culturen samengebracht en gepresenteerd door jonge talenten. Juist deze talenten uit de kokswereld hebben het vakmanschap om met de mooiste producten de mooiste kunstwerken op een bord te maken. Deze jonge chefs krijgen een podium door aan de befaamde wedstrijd Bocuse d’or mee te doen.