SVH Meesterkoks koken aspergelunch voor bewoners van Leger des Heils

19 april, 2013

SVH Meesterkoks koken aspergelunch voor bewoners van Leger des Heils

Bewoners van de Zuiderburgh, een maatschappelijke opvang van het Leger des Heils in Amsterdam, krijgen woensdag 24 april een bijzondere lunch voorgeschoteld. Zes chef-koks van toprestaurants in Amsterdam serveren in samenwerking met deelnemers van 50|50 Food, het arbeidsre-integratie project van het Leger des Heils, een aspergelunch. De deelnemende restaurants zijn Ciel Bleu (**), La Rive (*), Vinkeles (*), De Kerstentuin, Ron Gastrobar en Le Garage. Deze lunch wordt aangeboden door het bestuur van de Nationale Aspergepartij. De leden van het bestuur zullen zelf de handen uit de mouwen steken door de bediening tijdens de lunch te verzorgen.

Maatschappelijk thema
De Nationale Aspergepartij is een jaarlijkse netwerkbijeenkomst in The College Hotel in Oud Zuid. De opening van het aspergeseizoen staat centraal. Tevens zal de stichting de Gouden Asperge uitreiken aan de meest ondernemende Limburger. Bestuurslid Emiel de Sévrèn Jacquet (directeur Greenberg Nielsen): ,,Hier brengen we mensen samen, die gezamenlijk tot nieuwe initiatieven kunnen komen. Graag wilden wij dit jaar ook een maatschappelijk initiatief betrekken. Vanwege de samenwerking met de zes restaurants en het arbeidsre- integratieproject van 50|50 Food, worden de deelnemers in staat gesteld om in totaal 72 dagen stage te lopen. We hopen zo een kleine bijdrage te leveren voor hun toekomstige plek op de arbeidsmarkt. Werken in de horeca is divers en je kunt daarin wel degelijk iets bereiken.”

Sterrenstage
De samenwerking van de chef-koks met de deelnemers van 50|50 Food gaat verder dan de aspergelunch. In het kader van het arbeidsre-integratie traject worden de deelnemers uitgenodigd om twee dagen stage lopen bij zes chef-koks van de deelnemende restaurants in Amsterdam. Dit zijn: SVH Meesterkok Dennis Kuipers (Vinkeles* in The Dylan), SVH Meesterkok Onno Kokmeijer en Arjan Speelman (Ciel Bleu ** in Hotel Okura), SVH Meesterkok Ron Blaauw (Ron Gastrobar), Michel van Dijk (De Kerstentuin in Bilderberg Garden Hotel) en chef d’equipe Rogér Rassin (La Rive* in InterContinental Amstel Amsterdam). Erwin Walthaus (Le Garage) zorgt ervoor dat de bediening, door leden van het bestuur, op rolletjes verloopt.