SVH feliciteert Meesterijsbereider Marcel Jansen met IJsalon van het Jaar 2013!

25 maart, 2013

SVH feliciteert Meesterijsbereider Marcel Jansen met IJsalon van het Jaar 2013!

IJssalon Florence van SVH Meesterijsbereider Marcel Jansen is verkozen tot IJssalon van het Jaar 2013. Alle 95 deelnemers van de wedstrijd streden begin februari al met 1 medewerker op de wedstrijden voor de Gouden IJsspatel en de Gouden IJscreatie. De scores hiervan werden bij elkaar opgeteld.

De 5 ijssalons met de hoogste score waren de genomineerden voor IJssalon van het Jaar. Deze zijn vervolgens beoordeeld op gastvrijheid en hygiëne. De beoordelingen die hieruit voortkwamen zijn opgeteld bij de eerdere scores, wat leidde tot de uiteindelijke winnaar: Florence in Nederweert.

De bekendmaking van de winnaar was maandag 25 maart, op de eerste dag van de Week van het Ambachtelijk IJs, bij het IJscentrum in Wageningen. Florence werd dus tot winnaar gekozen. Ondernemers Marjo en Marcel Jansen ontvingen de beker uit handen van SVH Meesterijsbereider Luc Blok, de winnaar van 2012.

De wedstrijd
De beurs IJsvak en de daaraan gekoppelde IJsvak-wedstrijden wordt jaarlijks georganiseerd met als doel de vakbekwaamheid, creativiteit en inventiviteit te stimuleren. Hierbij spelen hygiëne, presentatie en beroepshouding een essentiële rol. Naast de wedstrijden worden de bezoekers via presentaties, voorlichting en workshops voorbereid op het nieuwe ijsseizoen.

SVH Meesters
SVH Meesters, in het bezit van de hoogste graad van vakbekwaamheid, vervullen een belangrijke ambassadeursrol in de horeca. Zij motiveren medewerkers en leerlingen om zich te ontwikkelen in hun beroep door kennis te delen en vergroten hiermee de beroepstrots. Nederland telt meer dan 230 SVH Meesters verdeeld over vijf disciplines. Elk jaar komen er vijf à zes nieuwe SVH Meesters bij.