Gilde van Meesterijsbereiders presenteert nieuw logo

16 oktober, 2015

Gilde van Meesterijsbereiders presenteert nieuw logo

Tijdens de halfjaarlijkse vergadering op 5 oktober heeft het Gilde van Meesterijsbereiders het nieuwe logo gepresenteerd.

In mei maakte de vereniging bekend dat de naam IJsTOP zou worden veranderd. Daarmee volgen de Meesterijsbereiders de werkwijze van de Meesterkoks, Meesterwijnschenkers en andere branches die een meestertitel hebben. “Met het Gilde herintroduceren we de traditionele werkwijze”, licht SVH Meesterijsbereider Luc Blok toe. “Een Meester neemt een leerling aan de hand en ondersteunt hem in het traject tot gezel. Een Meester-leerling begint bij de basiscursus en doorloopt vervolgens het verdere traject.”

Tijdens de vergadering ontvingen de leden ook de kleding en wandschildjes met het nieuwe logo. Om de nieuwe uitstraling te vieren, werd afgesloten met een gezamenlijk diner. Tijdens een 2-daagse opfriscursus in het IJscentrum in Wageningen werden de leden in hun nieuwe outfit op de foto gezet.